信楽焼から高橋楽斉 作の唐獅子 香炉のご紹介です。
「唐獅子」とは、獅子を美術的に装飾化したもので、特に桃山時代に
盛んに行われ、絵画や彫刻などが多い。
こちらは、その唐獅子を香炉にして胴体に灰を入れ、頭の部分が蓋となっています。
獅子が上を向いており、口と鼻に穴が空いているので、香炉の中が酸欠にならなければ
獅子の口や鼻から香の煙や香りが漂うように作られています。
信楽特有の茶色い土で作られており、特に頭の部分は口、鼻、目、その他の装飾部分など
細かく作られています。
茶褐色の土色のベースに、薄緑色の釉薬がかけられ変化がつけられています。
前脚とそのすぐ上の胴の部分は黒く窯変しており、味わいのある風合いに仕上がっています。
獅子が吠えているいるような迫力のある香炉です。
飾りとしてもいいし、実際に香炉としてもお使い頂けます。
9㎝ × 13.5㎝ × 高さ 14㎝
It is an introduction of the Karashi lion incense furnace of Takahashi Rakusai saku from Shigaraki ware.
“Tang Lion” is an art-based decoration of the lion, especially during the Momoyama period.
It is actively carried out, and there are a lot of paintings and sculptures.
Here, the tang lion is made a incense burner, and ash is put in the body, and the part of the head becomes a lid.
The lion is facing up and there is a hole in his mouth and nostrils, so if the inside of the incense burner doesn’t run out of acid,
It is made to drift the smoke and the smell of incense from the mouth and the nose of the lion.
Made of brown soil peculiar to Shigaraki, especially the head parts such as the mouth, nose, eyes, and other decorative parts
It is made finely.
A light green glaze is applied to the base of the brown earth color, and the change is applied.
The front leg and the part of the torso immediately above it are black and have changed the kiln, and it is finished in a tasteful texture.
It is a powerful incense burner that the lion barks.
You can decorate it, or you can actually use it as a incense burner.
介紹高橋樂齊的卡拉蘇科香爐從新樂燒。
“卡拉餃子”是餃子的藝術裝飾,特別是在莫莫山時代。
它非常活躍,有許多繪畫和雕塑。
在這裡,唐餃子被放入香爐,骨灰被放入機身中,頭部部分成為蓋子。
因為梯子朝上,嘴和鼻子上有個洞,如果香爐不缺乏酸。
香煙和香氣從獅子的嘴和鼻子上飄蕩。
由新樂特有的棕色土壤製成,頭部部分,如嘴、鼻子、眼睛和其他裝飾部分。
精細製作。
淺綠色釉料被應用於棕色土壤顏色的底座上,並改變。
前腿和軀幹的一部分,就在拐角處,是黑色的,並完成與味道的質地。
這是一個強大的香爐,獅子會吠叫。
你可以裝飾它,你可以使用它作為香爐。
介绍高桥乐齐的卡拉苏科香炉从新乐烧。
“卡拉饺子”是饺子的艺术装饰,特别是在莫莫山时代。
它非常活跃,有许多绘画和雕塑。
在这里,唐饺子被放入香炉,骨灰被放入机身中,头部部分成为盖子。
因为梯子朝上,嘴和鼻子上有个洞,如果香炉不缺乏酸
香烟和香气从狮子的嘴和鼻子上飘荡。
由新乐特有的棕色土壤制成,头部部分,如嘴、鼻子、眼睛和其他装饰部分。
精细制作。
浅绿色釉料被应用于棕色土壤颜色的底座上,并改变。
前腿和躯干的一部分,就在拐角处,是黑色的,并完成与味道的质地。
这是一个强大的香炉,狮子会吠叫。
你可以装饰它,你可以使用它作为香炉。