信楽焼から瓢形の水指のご紹介です。
釉薬からすると朝鮮唐津か高取焼のような感じがしますが
これは信楽焼の宇田隆和氏の佐平窯で作られた水指です。
このように他の産地の焼物の釉薬を使って、作陶するケースがあり
この場合、朝鮮唐津の釉薬を使って、信楽焼で作った水指となります。
形は瓢箪(ひょうたん)の形をしており、上部が大きく下部が小さくなっていますが
全体のバランスが取れており、絶妙な造形となっています。
生地は薄手に挽かれており、大変軽く作られており、
ろくろの技術が高いことが分かります。
土物でありながら、繊細さすら感じさせるものとなっています。
ベージュの生地に、上部の濃い茶色から釉薬が垂れている様子は
とても自然で、大変いい雰囲気となっています。
瓢は縁起もよく、薄い色彩のこの水指は黒い棚には大変映えそうです。
胴径 16㎝ 高さ 19㎝
It is an introduction of the water finger of the shape from Shigaraki ware.
From the glaze, it feels like Korean Karatsu or Takatori ware
This is a water finger made in the Sahei kiln of Mr. Takakazu Uda of Shigaraki ware.
In this way, there is a case to make pottery using glaze of pottery of other production areas
In this case, it becomes a water finger made by Shigaraki ware using the glaze of Korean Karatsu.
The shape is in the shape of a gourd, and the upper part is large and the lower part is small.
The overall balance is balanced, and it has become an exquisite modeling.
The fabric is thinly ground and made very lightly.
It can be found that the technology of the potter’s wheel is high.
Although it is a clay, it has become the one that even delicateness is felt.
The beige fabric is covered with glaze from the dark brown at the top.
It is very natural and has a very nice atmosphere.
The kite is good luck, and this water finger of the thin color seems to shine very much on the black shelf.
這是從新樂燒到水手指的介紹。
從釉料,它感覺像韓國卡拉松或高燒。
這是由新樂燒的Uda Takawa先生的佐平木製成的水指。
因此,有的情況下,使用其他產地的釉料來製作。
在這種情況下,它是使用韓國卡拉松的釉料用新樂燒製成的水指。
形狀是楔形的,頂部很大,底部很小。
整體平衡,已成為一個精緻的造型。
織物是薄磨的,非常輕,
你可以看到,羅羅技術是高的。
雖然它是土,它已成為一種感覺,甚至微妙。
米色織物,頂部深棕色的釉料是如何垂下來的?
這是非常自然的,氣氛非常好。
這個淺藍色水手指似乎非常閃耀在黑色的架子上。
这是从新乐烧到水手指的介绍。
从釉料,它感觉像韩国卡拉松或高烧。
这是由新乐烧的Uda Takawa先生的佐平木制成的水指。
因此,有的情况下,使用其他产地的釉料来制作。
在这种情况下,它是使用韩国卡拉松的釉料用新乐烧制成的水指。
形状是楔形的,顶部很大,底部很小。
整体平衡,已成为一个精致的造型。
织物是薄磨的,非常轻,
你可以看到,罗罗技术是高的。
虽然它是土,它已成为一种感觉,甚至微妙。
米色织物,顶部深棕色的釉料是如何垂下来的?
这是非常自然的,气氛非常好。
这个浅蓝色水手指似乎非常闪耀在黑色的架子上。