清水焼から青交趾の雲錦(うんきん)香炉のご紹介です。
香炉の実際のベースの色は緑色なので、普通は緑交趾と呼びそうですが
京都の焼物はなぜか以前から「青交趾」と呼んでいます。
その上に「一珍」(いっちん)の技法を使って、「雲錦」の柄が描かれています。
「雲錦」とは、文様の一種で、桜の花と紅葉を配した柄のことです。
花の雲、紅葉の錦の意から「雲錦」と称し、春でも秋でも一年中使うことができます。
「一珍」とはチューブ状の袋の中に泥釉を入れ、それを押し出して
線の文様を描くもので、高く盛った線が特徴となっています。
一珍は凹凸が柄の輪郭と立体的になっており、触っただけでも分かる技法です。
その一珍の内側に様々な色を塗って、きれいな柄を表現しています。
桜の花と紅葉にはとても多くの色が使われていて、とてもきれいです。
白、ピンク、黄、青、オレンジ、黄緑など実に多くの色が使われており
何度も焼いて色付けをしなければならず、大変な手間と技術が必要と思われます。
また、香を焚く時に、香炉の内部が酸欠にならないように
蓋に、花びらの形の透かし穴が二つ作られており、それも渕が青と黄色に塗られていて
とても洒落たデザインとなっています。
形は本体も、蓋も四角く脚が4つ付いており、あまりない形かもしれません。
また。4面とも異なる柄なので、正面を変えて頂ければ
4通りの使い方が可能です。
実際に灰を入れ、香も焚ける香炉ですが、実際に使うと特に内側の蓋裏は
香や炭のすすなどで、どうしても汚れてきてしまうので、
とてもきれいな香炉なので、あえて飾り香炉としてお使い頂くのもありです。
8.7㎝ × 8.7㎝ × 高さ 10.5㎝
It is an introduction of the unkin incense furnace of the blue toe from Shimizu ware.
Because the color of the actual base of the incense burner is green, it is usually likely to be called green toe.
For some reason, pottery in Kyoto has been called “seikoto” for some reason.
On top of that, the pattern of “Unnishiki” is drawn using the technique of “Ichichin”.
“Unnishiki” is a kind of pattern, and it is a pattern that arranged cherry blossoms and autumn leaves.
It is called “Unnishiki” because of the meaning of the cloud of the flower and the rose of the autumn leaves, and it can be used all year round in spring and autumn.
“Ichichin” means putting mud glaze in a tubular bag and pushing it out.
It is the one that draws the pattern of the line, and it is characterized by a line that flourished high.
Ichichin is a technique that can be understood just by touching it because the unevenness is three-dimensional with the outline of the handle.
Various colors are painted on the inside of the rare, and a beautiful pattern is expressed.
There are so many colors used for cherry blossoms and autumn leaves, and they are very beautiful.
Many colors such as white, pink, yellow, blue, orange, yellow-green, etc. are used.
It is necessary to bake and color many times, and it seems that it takes a lot of time and skill.
In addition, when burning the incense, so that the inside of the incense burner does not run out of acid
Two watermark holes in the shape of petals are made on the lid, and the bag is painted blue and yellow.
It has become a very stylish design.
The shape is equipped with four legs with a square lid on the main body and the lid, and it may not be much.
Also. Because it is a pattern different from all four sides, if you can change the front
It is possible to use four ways.
It is a incense furnace that actually puts ash and burns incense, but especially when used, the inner cover
Because it gets dirty by all means by the soot of the incense and charcoal,
Because it is a very beautiful incense furnace, it is also possible to dare to use it as a decorative incense furnace.
這是從清水燒到青交匯的雲爐的介紹。
香爐的實際基礎顏色是綠色的,所以通常被稱為綠色交匯。
出於某種原因,京都的陶器一直被稱為”藍色交匯”。
此外,使用”Ichizen”技術繪製了”雲”的圖案。
“雲彩”是一種圖案,它配以櫻花和秋葉。
從花雲和秋葉的蘭花中,我們稱它為”雲”,可以在春天和秋天全年使用。
“奇異”是把泥杯放在管狀的袋子裡,然後推開它。
在線條的圖案中,高高的線條是一個特徵。
這是一種技術,其中不規則已成為三維與圖案的輪廓,並理解,只要觸摸它。
各種顏色被塗在它的內在,並表達了一個乾淨的圖案。
櫻花和秋葉的顏色很多,非常漂亮。
許多顏色,如白色,粉紅色,黃色,藍色,橙色,黃綠色等。
有必要烘烤多次,並著色,似乎需要大量的時間和精力和技術。
此外,在燒香時,香爐的內部不會缺乏酸。
蓋子上有兩個花瓣形狀的浮浮浮浮水印孔,它塗成藍色和黃色。
它已成為一個非常時尚的設計。
形狀是身體,蓋子有四個方形腿,可能的形狀並不多。
也。 因為四面都有不同的圖案,所以如果你能改變前面。
有四種用途。
實際上是把灰燼,是香爐,也燃燒香,但裡面的蓋子的背面,特別是當實際使用。
因為香和木炭的煙灰會弄髒,
因為它是一個非常乾淨的香爐,它敢用作裝飾香爐。
这是从清水烧到青交汇的云炉的介绍。
香炉的实际基础颜色是绿色的,所以通常被称为绿色交汇。
出于某种原因,京都的陶器一直被称为”蓝色交汇”。
此外,使用”Ichizen”技术绘制了”云”的图案。
“云彩”是一种图案,它配以樱花和秋叶。
从花云和秋叶的兰花中,我们称它为”云”,可以在春天和秋天全年使用。
“奇异”是把泥杯放在管状的袋子里,然后推开它。
在线条的图案中,高高的线条是一个特征。
这是一种技术,其中不规则已成为三维与图案的轮廓,并理解,只要触摸它。
各种颜色被涂在它的内在,并表达了一个干净的图案。
樱花和秋叶的颜色很多,非常漂亮。
许多颜色,如白色,粉红色,黄色,蓝色,橙色,黄绿色等。
有必要烘烤多次,并着色,似乎需要大量的时间和精力和技术。
此外,在烧香时,香炉的内部不会缺乏酸。
盖子上有两个花瓣形状的水印孔,它涂成蓝色和黄色。
它已成为一个非常时尚的设计。
形状是身体,盖子有四个方形腿,可能的形状并不多。
也。 因为四面都有不同的图案,所以如果你能改变前面
有四种用途。
实际上是把灰烬,是香炉,也燃烧香,但里面的盖子的背面,特别是当实际使用
因为香和木炭的烟灰会弄脏,
因为它是一个非常干净的香炉,它敢用作装饰香炉。