清水焼から赤富士と翔鶴の陶額のご紹介です。
陶額とは、板状の陶器に絵付けをして焼いたものを
額に入れて飾るものです。
通常絵などは、紙やキャンパスに描いたものを額に入れて飾りますが
陶器に描いた絵は、紙やキャンパスに描いたものとは
趣きや雰囲気が異なり、独特な風合いが出て参ります。
また、紙やキャンパスなどに描いたものは水彩画や油絵でも、経年劣化があり
時代が経つと色があせたり変色して、元の色彩を維持することは
難しくなってきます。
従って、いずれは画の修復作業というものが必要となってきます。
しかし、陶板に絵付けをしたものは、何百度場合によっては千度以上で
焼き上げるので、経年劣化が起こりにくく、変色も極めて少ないので
元々の画の色をほぼ初期の状態のまま、維持することが出来ます。
劣化がほとんどない、陶額は非常に永く飾って頂けるという利点があります。
この陶額の「赤富士」とは晩夏から初秋に、朝日に照らされて
赤く見える現象をいいます。
昔から多くの画家や絵師がこの赤富士を描いてきましたが
滅多に見れないこともあり、大変縁起がいいとされています。
また、つがいなのか鶴が二羽飛んでおり、こちらも大変縁起がいいとされています。
この赤富士は山際や裾野の部分が立体的に作られており、ただ単に絵を描いて
焼いてある訳ではなく、まさに赤富士が浮き上がって見えます。
金箔が所々に使われていて、より豪華でおめでたい感じになっています。
新築祝い、昇進祝い、結婚のお祝い、金婚式や銀婚式など
おめでたい、お慶びのお祝いにはすべてお使い頂けます。
横 31㎝ × 縦 26㎝ × 厚さ 2.5㎝
It is an introduction of the ceramic amount of Akafuji and Shozuru from Shimizu ware.
The ceramic frame is the one that i painted and baked on a plate-shaped pottery.
It is the one to put it in the frame and decorate it.
Usually, you can put a picture on a paper or a campus on your forehead.
What is a picture drawn on a piece of pottery on paper or on campus?
The atmosphere and atmosphere are different, and a unique texture comes out.
In addition, watercolors and oil paintings on paper and campus, etc.,
As the times go by, the colors fade and discolor, and the original color is maintained.
It’s getting harder.
Therefore, it becomes necessary to repair the picture in the future.
However, the one that the paint was painted on the ceramic plate is more than a thousand degrees in some cases hundreds of times.
Because it is baked, aging is less likely to occur, and discoloration is also very small.
The color of the original painting can be maintained in an almost initial state.
There is little deterioration, and there is an advantage that the ceramic amount can be decorated very long.
“Red Fuji” of this ceramic amount is illuminated by the morning sun from late summer to early autumn.
It is a phenomenon that looks red.
Many painters and painters have painted this red fuji since ancient times.
It is said that it is very lucky because it is rarely seen.
In addition, two cranes are flying whether it is a pair, and it is said that it is very lucky here, too.
This red fuji is made three-dimensionally by the mountainside and the part of the skirt, just draw a picture
It’s not that it’s baked, but it looks like red Fuji is floating up.
Gold leaf is used in some places, making it more luxurious and flattering.
New construction celebrations, promotion alves, wedding celebrations, gold and silver weddings, etc.
You can use it for all the celebrations of the happy and happy.
介紹從清水燒的紅富士和漆器的陶瓷。
陶瓷金額是用板狀陶器繪製的陶器。
這是放在額頭上,裝飾它。
通常,繪畫等被放在額頭上,上面放著紙和校園裡畫的東西。
陶器上畫的畫是什麼?
古怪和氣氛不同,獨特的質地出來。
此外,在紙張和校園中繪製的水彩畫和油畫,也有老化的退化。
隨著時間的流逝,顏色變色和變色,保持原來的顏色
這會變得困難。
因此,最終需要修復圖片。
但是,那些畫在陶瓷板,數百度,在某些情況下超過一千度
因為它燒焦,老化不太可能發生,變色也很少
您可以保持原始圖片的顏色幾乎為早期狀態。
幾乎沒有惡化,陶瓷價值有一個優勢,可以裝飾很長一年長。
從夏末到初秋,這種陶瓷的”紅富士”被早晨的太陽照耀著。
它表示看起來紅色的現象。
許多畫家和畫家畫這個紅色富士很長一段時間。
因為它很少看到,據說它非常幸運。
此外,有兩只鷹飛來飛去,這裡被認為是非常幸運的。
這個紅色富士是三維的山和野部分,只是畫一幅畫
而不是燒焦,你可以看到紅富士上升。
金箔被使用的地方,它感覺更豪華和漂亮。
新建築慶典、升職慶典、結婚慶典、金婚儀式、銀婚儀式等。
所有你想慶祝的慶應活動都可以使用。
介绍从清水烧的红富士和漆器的陶瓷。
陶瓷金额是用板状陶器绘制的陶器。
这是放在额头上,装饰它。
通常,绘画等被放在额头上,上面放着纸和校园里画的东西。
陶器上画的画是什么?
古怪和气氛不同,独特的质地出来。
此外,在纸张和校园中绘制的水彩画和油画,也有老化的退化。
随着时间的流逝,颜色变色和变色,保持原来的颜色
这会变得困难。
因此,最终需要修复图片。
但是,那些画在陶瓷板,数百度,在某些情况下超过一千度
因为它烧焦,老化不太可能发生,变色也很少
您可以保持原始图片的颜色几乎为早期状态。
几乎没有恶化,陶瓷价值有一个优势,可以装饰很长一年长。
从夏末到初秋,这种陶瓷的”红富士”被早晨的太阳照耀着。
它表示看起来红色的现象。
许多画家和画家画这个红色富士很长一段时间。
因为它很少看到,据说它非常幸运。
此外,有两只鹰飞来飞去,这里被认为是非常幸运的。
这个红色富士是三维的山和野部分,只是画一幅画
而不是烧焦,你可以看到红富士上升。
金箔被使用的地方,它感觉更豪华和漂亮。
新建筑庆典、升职庆典、结婚庆典、金婚仪式、银婚仪式等。
所有你想庆祝的庆应活动都可以使用。