美濃焼から加藤秀山 作の抹茶碗のご紹介です。
志野焼を得意とする作家さんです。
最もオーソドックスで白が際立つ、白志野といわれるものです。
様々な種類のある志野焼の中でも、白志野はシンプルで
最も人気のある志野の一つです。
正面には下地に鉄絵が描いてあり、釉薬がかかっていない部分には
鉄絵の茶色が出ています。
抹茶碗の外側に釉薬の表面は無数のピンホールがあり
志野独特の風合いが出ています。
志野茶碗では珍しく、サイド部分に一周にわたって凸凹が作られており
持った時に指にかかって、持ちやすくまた、デザインともなっています。
どっしりとして力強い造形は、とても安定していて存在感があります。
岐阜の特産品としても有名な焼物です。
径 11.5㎝ 高さ 8㎝
It is an introduction of the matcha bowl of Sakukato Hideyama from Mino ware.
I’m a writer who specializes in Shino ware.
It is the one called Shirashino that white stands out most orthodoxly.
Among the various kinds of Shino ware, Shirashino is simple
It is one of the most popular Shino.
There is an iron painting on the base on the front, and the part where the glaze is not applied
The brown of the iron painting has come out.
The surface of the glaze on the outside of the matcha bowl has countless pinholes.
Shino’s unique texture has come out.
It is unusual in Shino teabowl, and unevenness is made over the circumference in the side part.
It hangs on the finger when I hold it, and it is easy to hold it, and it becomes a design.
The strong modeling is very stable and has a presence.
It is a famous pottery as a specialty of Gifu.
這是從米諾陶器到加藤秀山製作的綠茶碗的介紹。
我是一個擅長石野燒的作家。
它被稱為Shirashino,白色是最正統的, 脫穎而出。
在石野燒的各種類型,白石野是簡單的
這是最受歡迎的希諾之一。
前面有一幅鐵畫,上面沒有釉料。
鐵畫的棕色出來了。
在抹茶碗的外面,有無數的針孔。
希諾獨特的質地已經出來。
在石野茶碗中是罕見的,在側面部分周圍形成不均勻的
它戴在手指上,當我拿著它,它很容易持有,它成為一個設計。
強大的造型,作為一個多,是非常穩定和存在。
它是著名的陶器,也是岐府的特產。
这是从米诺陶器到加藤秀山制作的绿茶碗的介绍。
我是一个擅长石野烧的作家。
它被称为Shirashino,白色是最正统的, 脱颖而出。
在石野烧的各种类型,白石野是简单的
这是最受欢迎的希诺之一。
前面有一幅铁画,上面没有釉料。
铁画的棕色出来了。
在抹茶碗的外面,有无数的针孔。
希诺独特的质地已经出来。
在石野茶碗中是罕见的,在侧面部分周围形成不均匀的
它戴在手指上,当我拿着它,它很容易持有,它成为一个设计。
强大的造型,作为一个多,是非常稳定和存在。
它是著名的陶器,也是岐府的特产。