飛騨春慶塗から木製の布張り文庫のご紹介です。
本うるしの手塗りの本格的な春慶です。
手塗りなので、よく見るとうるしを塗った刷毛の跡が見えますが、
それこそが本物の証拠です。
B5サイズの書類を余裕を持って入れることができる、
コンパクトサイズの文庫です。
実際に書類を入れる底の部分に布が貼ってあります。
布の柄は豪華で格式の高い、品のある柄となっています。
蓋には彫りや筋が入っていて、簡単な装飾となっています。
また蓋の縁は面取りになっていて、細部の加工もなされています。
また文庫の側面は下から一旦真っ直ぐ立ち上がってから
内側に傾斜しており、全体の造形のアクセントとなっています。
派手さはありませんが、時代が変わっても、昔から変わらぬデザインを
守っており、末永くお使い頂けます。
木地は樹齢150年から200年の材料を使い、木は変形する性質があるので
通気性をよくして数年間、乾燥させます。
塗りはうるしが使われており、木地磨き、目止め、下塗り、仕上げ磨き、
摺り漆、コクソ巻き、すり漆、上塗り、乾燥と、多くの工程を経て
作られています。
うるしの皮膜は半永久的に呼吸し続けるので、通気性がよく、
うるしそのものにも抗菌作用があります。
27㎝ × 21㎝ × 高さ 5.5㎝
木製 本うるし塗
It is an introduction of the wooden upholstered paperback from Hida Shunkei-nuri.
It is a full-fledged Shunkei of the hand-painted book urushi.
Because it is hand-painted, if you look closely, you can see the marks of the brush coated with urushi,
That’s the real proof.
You can put b5 size documents with plenty of room,
It is a paperback of a compact size.
There is a cloth on the bottom of the document.
The pattern of the cloth is luxurious and has a high formality, and it has become a pattern with the article.
The lid is carved and streaked, making it a simple decoration.
In addition, the edge of the lid is chamfered, and details are also processed.
In addition, the side of the paperback is once straight up from the bottom
It is inclined inward, and it is an accent of the whole modeling.
It is not flashy, but even if the times change, the design that has not changed from the old days
It is protected, and you can use it for a long time to a long time.
Wood is made of 150 to 200 years old, and wood is deformed.
It is breathable and dried for several years.
The lacquer is used for the coating, wood base polish, stop, undercoat, finish polish,
Through many processes, such as sliding lacquer, coxo winding, lacquering, overcoating, drying, and so on.
It is made.
Because the film of the urushi continues to breathe semi-permanently, it is breathable,
The urushi itself also has antibacterial effect.
這是從平田春慶的木制軟墊平裝本的介紹。
這是一個成熟的春慶與書的手工繪畫。
因為它是手繪的,如果你仔細看,你可以看到刷子的痕跡,塗有閏,
這是真正的證據。
你可以把B5大小的檔,你可以負擔得起,
這是一個緊湊的平裝本。
布貼在底部部分,實際上把檔。
布的圖案是華麗的,高貴的,它已成為一個圖案與產品。
蓋子上有雕刻和條紋,裝飾簡單。
此外,蓋子的邊緣是倒角的,細節也處理。
此外,平裝本的側面從底部一直上升一次
向內傾斜,成為整個造型的口音。
沒有花哨,但即使時代變了,設計也從未改變過。
我保護它,你可以使用它很長一點。
由於木材使用150至200年的樹齡材料,木材具有變形的性質。
透氣性好,乾燥數年。
油漆使用閏,木刷,眼打,底漆,拋光拋光,
鋸,科索卷,磨砂,上漆,乾燥,經過許多步驟
是製造的。
由於閏膜繼續半永久性地呼吸,透氣性好,
在閏本身也有抗菌作用。
这是从平田春庆的木制软垫平装本的介绍。
这是一个成熟的春庆与书的手工绘画。
因为它是手绘的,如果你仔细看,你可以看到刷子的痕迹,涂有闰,
这是真正的证据。
你可以把B5大小的文件,你可以负担得起,
这是一个紧凑的平装本。
布贴在底部部分,实际上把文件。
布的图案是华丽的,高贵的,它已成为一个图案与产品。
盖子上有雕刻和条纹,装饰简单。
此外,盖子的边缘是倒角的,细节也处理。
此外,平装本的侧面从底部一直上升一次
向内倾斜,成为整个造型的口音。
没有花哨,但即使时代变了,设计也从未改变过。
我保护它,你可以使用它很长一点。
由于木材使用150至200年的树龄材料,木材具有变形的性质。
透气性好,干燥数年。
油漆使用闰,木刷,眼打,底漆,抛光抛光,
锯,科索卷,磨砂,上漆,干燥,经过许多步骤
是制造的。
由于闰膜继续半永久性地呼吸,透气性好,
在闰本身也有抗菌作用。