紀州塗は黒江塗とも言われ、正応元年、紀州の根来寺の僧徒によって
お膳や椀などの日用品が作られ、これが根来塗と呼ばれました。
天正13年、豊臣秀吉の根来攻めによって、離散した僧の一部が
この黒江地区に隠れ住んで、根来塗の技法を伝えたのが
黒江塗の始まりと言われております。
根来塗は下地に黒いうるし 上に赤い漆が塗られており
使って摩耗して、朱の漆が剥げてきても下地の黒がみえるだけで
また、それが景色となって 独特の雰囲気が出て参ります。
この根来塗は通常の根来塗とは異なり、木のぬくもりが出るように
木目が見えるよう、古木根来になっています。
古木根来は、新しいのに古く見えるように作られていますので
古くなっても、古さを感じさせない、落ち着いた風合いになっています。
飽きも来にくく、永年にわたりお使い頂けます。
和のインテリアは、部屋にあるだけで気分を落ち着かせてくれます。
普通の根来塗は、すべて塗ってしまうので木目は全く見えないですが
特別に依頼をして、木の風合いを感じて頂けるよう、特注品を作りました。
三つ引き出しとしては、大ぶりなものとなり、かなりの収納能力があり
実用的です。
立方体のオーソドックスな形なので、使いやすく応用が効きそうです。
一つひとつの引き出しの内側はもちろん、外側まで塗られた、丁寧な作りです。
使われている、取っ手の金具も黒で、レトロな雰囲気を出しています。
お部屋の和の調度品として、高級感があります。
29.8 × 29.8 × 29.8㎝
木製(中質繊維板) うるし塗装
Daily necessities such as porridge and porridge were made, and this was called Negoro-nuri.
In the 13th year of Tensho, some of the monks who were separated by Toyotomi Hideyoshi’s invasion of Negoro
I lived in this Kuroe area and told them the technique of Negoro-nuri.
It is said to be the beginning of Kuroe-nuri.
Negoro-nuri is a black urushi on the base, and red lacquer is applied on top.
Even if you use it and wear it, and the lacquer of the rose comes off, you can see the black of the base.
In addition, it becomes a scenery and a unique atmosphere comes out.
Unlike normal negoro-nuri, this negoro coating is so that the warmth of the tree comes out.
It is old Kineki so that the grain of wood can be seen.
Because old Kinerai is made to look old though it is new
Even if it becomes old, it does not feel old, and it becomes a calm texture.
It is hard to come even if you get tired, and you can use it for many years.
The Japanese interior is just a room that will calm you down.
Because all the root-eye coating of the usual root color is painted, the grain is not visible at all
I made a special request and made a special order product so that you can feel the texture of the tree.
As a three drawers, it becomes a large one, there is a considerable storage capacity
It’s practical.
Because it is an orthodox form of the cube, it is easy to use and application seems to work.
It is a polite making painted to the outside as well as the inside of each drawer.
The handle fittings used are also black, giving a retro feel.
There is a sense of quality as a furnishing of the sum of the room.
日常用品,如筷子和筷子被製作出來,這被稱為根漆。
天正13年,由東條英機的根基攻擊,一些離散的僧侶
住在這個黑江地區,並傳達了根漆技術
據說這是黑江漆的開始。
根漆是黑色的,上面塗有紅色漆。
使用和磨損,即使灰塵脫落,你只會看到基礎的黑色
此外,它成為一個風景,一個獨特的氛圍出來。
這種根漆不同于通常的根漆,使木材的溫暖
它已成為古樹根,以便可以看到木紋。
因為古木根是使它看起來老,雖然新的
即使變老,它也不會感到老,它已成為一個平靜的質地。
無聊是很難來,你可以使用它很長一年。
日式內飾僅位於客房內,讓您感到賓至如歸。
普通的根漆,所有油漆,所以樹眼是不可見的。
我特別要求,我做了一個定制產品,讓我感受到木材的質地。
作為三個抽屜,它成為一個大,有相當大的存儲能力
實用。
因為它是立方體的正統形式,它便於使用,應用程式似乎有效。
每個抽屜的內部,當然,被塗到外面,是一個禮貌的做。
使用的手柄的金屬配件也是黑色的,營造出復古的氛圍。
作為房間的日式傢俱,有一種豪華的感覺。
日常用品,如筷子和筷子被制作出来,这被称为根漆。
天正13年,由东条英机的根基攻击,一些离散的僧侣
住在这个黑江地区,并传达了根漆技术
据说这是黑江漆的开始。
根漆是黑色的,上面涂有红色漆。
使用和磨损,即使灰尘脱落,你只会看到基础的黑色
此外,它成为一个风景,一个独特的氛围出来。
这种根漆不同于通常的根漆,使木材的温暖
它已成为古树根,以便可以看到木纹。
因为古木根是使它看起来老,虽然新的
即使变老,它也不会感到老,它已成为一个平静的质地。
无聊是很难来,你可以使用它很长一年。
日式内饰仅位于客房内,让您感到宾至如归。
普通的根漆,所有油漆,所以树眼是不可见的。
我特别要求,我做了一个定制产品,让我感受到木材的质地。
作为三个抽屉,它成为一个大,有相当大的存储能力
实用。
因为它是立方体的正统形式,它易于使用,应用程序似乎有效。
每个抽屉的内部,当然,被涂到外面,是一个礼貌的做。
使用的手柄的金属配件也是黑色的,营造出复古的氛围。
作为房间的日式家具,有一种豪华的感觉。