美濃焼から織部の香炉のご紹介です。
この香炉は実際に、灰を入れて炭やタドンなどを入れて
香を焚くことができる本格的な香炉です。
形はドーム型というか、寸胴で口は比較的大きくなっています。
炭と灰を入れて、実際に焚く上で香炉選びの重要なポイントがあります。
一つは口が大きいこと。
口が大きいと灰を入れたり、炭を入れたり、香を入れやすかったり
また、茶道では中の灰に筋を付けたりして形を整えます。
その場合、口が大きいと作業がしやすくなりますし
うまく仕上がります。
また、香炉の中が酸欠にならないよう、蓋などの形状が通気性が
高いものが好ましいです。
通気性が低いと香炉の中が酸欠になり、炭が消えてしまったり
不完全燃焼したり、香を焚くことができなくなります。
蓋を取って香を焚かなくてはいけなくなります。
寸胴型は口の部分が大きく取れる、基本的な形かもしれません。
蓋と口の部分は織部の釉薬がかかって、高級感と重厚感があります。
その下の部分は十草というか線筋が描かれています。
織部だけではなく、白い部分があることで、さわやかな印象が出ています。
脚は三つ脚となっており、通常一本脚が正面となります。
簡易式の線香型などの香でも、焚くことが出来ます。
床の間や玄関先など、置物や飾りとしてもお使い頂けます。
径 8.7㎝ 高さ 11㎝
It is an introduction of the incense furnace of Oribe from Mino ware.
This incense burner actually put ash and charcoal and tadon
It is a full-fledged incense furnace that can be flavored.
The shape is rather dome-shaped, or the mouth is relatively large by the size body.
There is an important point of the selection of the incense furnace on putting charcoal and ash and actually whispering.
One is that the mouth is large.
If the mouth is large, you can put ash, charcoal, and incense.
In the tea ceremony, the ashes in the tea ceremony are shaped by attaching streaks to the ashes inside.
In that case, it will be easier to work if the mouth is large.
It finishes well.
In addition, so that the inside of the incense furnace does not lack acid, the shape of the lid, such as breathable
The high one is preferred.
If the breathability is low, the inside of the incense burner will be lacking in acid, and the charcoal may disappear.
It will not be possible to burn incompletely or to burn incense.
You have to remove the lid and sprinkle the incense.
The size body type might be a basic form that the part of the mouth can be taken greatly.
The lid and mouth are covered with glaze from the woven part, and there is a sense of quality and profoundness.
The lower part is drawn with a line line or ten grasses.
Not only The Oribe, but also the white part makes a refreshing impression.
The legs are three legs, usually one leg is the front.
Even incense such as a simple type of incense type, you can boil.
It can also be used as a figurine or decoration, such as between the floor and the front door.
這是從米諾陶器到編織部分的香爐的介紹。
這個香爐實際上把灰燼,把木炭和塔頓等。
這是一個正宗的香爐,可以烤香。
形狀是圓頂類型,嘴是相對較大的,在小軀幹。
把木炭和灰燼放進去,實際上有一個重要的關鍵點,選擇香爐。
一個是大嘴巴。
當嘴很大時,把灰燼放進去,把木炭放進去,或者把香放進去。
此外,在茶道中,通過用肌肉將骨灰放在裡面來塑造形狀。
在這種情況下,嘴是大,工作更容易。
我做得很好。
此外,由於香爐中不缺酸,蓋子等形狀透氣
高是首選。
當透氣性低時,香爐中缺乏酸,木炭消失或
它將無法燃燒不完整或燒香。
你必須拿起蓋子,把香擦在一起。
小軀幹類型可能是基本形狀,嘴部可以大。
蓋子和嘴部分有一種高檔感和厚重感,在編織部分有釉料。
下圖是十草或線條紋。
不僅織造部,而且白色部分,給人一種清爽的印象。
腿是三腳架,通常一條腿是前面。
即使是香,如簡單的香型,也可以攪拌。
也可以用作儲藏室和裝飾品,如地板和前門。
这是从米诺陶器到编织部分的香炉的介绍。
这个香炉实际上把灰烬,把木炭和塔顿等。
这是一个正宗的香炉,可以烤香。
形状是圆顶类型,嘴是相对较大的,在小躯干。
把木炭和灰烬放进去,实际上有一个重要的关键点,选择香炉。
一个是大嘴巴。
当嘴很大时,把灰烬放进去,把木炭放进去,或者把香放进去。
此外,在茶道中,通过用肌肉将骨灰放在里面来塑造形状。
在这种情况下,嘴是大,工作更容易。
我做得很好。
此外,由于香炉中不缺酸,盖子等形状透气
高是首选。
当透气性低时,香炉中缺乏酸,木炭消失或
它将无法燃烧不完整或烧香。
你必须拿起盖子,把香擦在一起。
小躯干类型可能是基本形状,嘴部可以大。
盖子和嘴部分有一种高档感和厚重感,在编织部分有釉料。
下图是十草或线条纹。
不仅织造部,而且白色部分,给人一种清爽的印象。
腿是三脚架,通常一条腿是前面。
即使是香,如简单的香型,也可以搅拌。
也可以用作储藏室和装饰品,如地板和前门。