越前塗から木製の長手盆のご紹介です。
この長手盆の特徴は何といってもノミ彫りの職人技です。
一定の間隔で、直線的に彫られたノミ彫の仕事は
とても丁寧になされています。
通常、お盆の底の部分だけの彫りとなっているものが多いですが
このお盆は内側側面すべてと、外側の側面まで彫られており
大変な手間と労力と技術が掛けられています。
彫りがつながっているように見えるほど、丁寧な仕事がなされています。
お盆の角も丸くされており、親切な作りとなっています。
長手盆なので、運び盆としても使えますが、お膳としても使える大きさです。
また、ダイニングテーブルや応接間など設置して上に何かを置く
プレートとして使っても、おしゃれです。
重厚感と存在感があるので、そこにあるだけでも高級感が出る木製品です。
何年たっても飽きない、シンプルなデザインです。
幅 45㎝ 奥行 29㎝ 高さ 2.5㎝
木製 すり漆
It is an introduction of the wooden Long Tebon from Echizen-nuri.
The characteristic of this Longte Bon is the craftsmanship of flea carving.
At regular intervals, the work of a straightly carved flea carving
It is very polite.
Usually, there are many things that are carved only in the bottom part of obon
This tray is carved to all the inner side and the outer side.
It takes a lot of effort, effort, and technology.
The more the carving seems to be connected, the more polite the work has been done.
The corner of the tray is rounded, and it is a kind making.
Because it is a long-hand tray, it can also be used as a carrying tray, but it is the size that can also be used as a bowl.
In addition, put something on the dining table and drawing room, etc.
Even if you use it as a plate, it is fashionable.
Because there is a profound feeling and presence, it is a wooden product that a sense of quality comes out even if it is there.
It is a simple design that does not get tired even after many years.
這是從Echizen漆到木制長盆的介紹。
這個長手盆的特點,是跳蚤雕刻的工藝。
在固定間隔內,線性雕刻跳蚤雕刻工作
非常有禮貌。
通常,許多雕刻只在盆地的底部部分。
這個託盤被雕刻到外側,所有內部側
它需要大量的努力、努力和技術。
雕刻似乎連接,你做得越仔細。
奧本的角是圓的,它已成為一個善良的。
因為它是長本,它也可以用作攜帶的託盤,但它是大小,可以用作筷載。
此外,通過安裝餐桌或客廳,將東西放在上面。
即使它用作板,它是時尚的。
有一種沉重的感覺和存在感,所以木製品的高檔感就在那裡。
這是一個簡單的設計,不會感到無聊,即使多年來。
这是从Echizen漆到木制长盆的介绍。
这个长手盆的特点,是跳蚤雕刻的工艺。
在固定间隔内,线性雕刻跳蚤雕刻工作
非常有礼貌。
通常,许多雕刻只在盆地的底部部分。
这个托盘被雕刻到外侧,所有内部侧
它需要大量的努力、努力和技术。
雕刻似乎连接,你做得越仔细。
奥本的角是圆的,它已成为一个善良的。
因为它是长本,它也可以用作携带的托盘,但它是大小,可以用作筷载。
此外,通过安装餐桌或客厅,将东西放在上面。
即使它用作板,它是时尚的。
有一种沉重的感觉和存在感,所以木制品的高档感就在那里。
这是一个简单的设计,不会感到无聊,即使多年来。