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越前塗から、日展作家 森田清照 作のアートカップのご紹介です。
木製くりぬき、手塗りの100%手作りのフリーカップです。
薄く挽かれて、とても軽く作られています。
持った瞬間に宙に浮くような感覚で、いいものであることが瞬時に分かります。
木製ならではの繊細さと、うるし塗りのしっとり感を
肌で感じることが出来ます。
ベースは黒塗りですが、カップの外側には「地の粉」といって、
生漆(きうるし)と混ぜて、漆器の下地に使うものを、あえて表面に塗って
意図的に刷毛の跡を残し、ざっくり感を出して芸術性を高めています。
刷毛の跡は直接手に触れる部分にあるので、漆芸を肌で感じることが
出来ると同時に、滑り止めの機能的な意味もあります。
木製のお椀と同じで、熱を外へ伝えにくいので、熱いものを入れても
持っても熱く感じにくく、保温性があります。
冷たいものを入れた場合は、結露しにくく、保冷性もあります。
陶磁器に比べて、落としても割れにくく、その破片でケガをすることも
ありません。
軽量で割れにくく、保温性、保冷性に優れ、繊細さと芸術性が豊富な逸品です。
口径 9㎝ 高さ 9㎝
木製 本うるし塗
This is an introduction to the art cup by The Nisten artist Kiyoteru Morita from Echizen-nuri.
This is a 100% hand-painted free cup made of wooden and hand-painted.
It is thinly ground and made very lightly.
It’s like floating in the air the moment you have it, and you can instantly see that it’s a good thing.
The subtlety unique to wood and the moist feeling of the urushi coating
You can feel it with your skin.
The base is blacked out, but on the outside of the cup is called “ground powder”,
Mix it with raw lacquer and apply something that you want to use for the base of lacquerware on the surface.
It intentionally leaves a mark of the brush, and it makes a rough feeling and enhances the artistry.
Because the mark of the brush is in the part that touches the hand directly, it is possible to feel the lacquer art with the skin.
At the same time, there is also a functional meaning of non-slip.
It is the same as a wooden bowl, and it is difficult to transmit heat to the outside, so even if you put something hot
It is hard to feel hot even if I have it, and it is heat-retaining.
If you put something cold, it is less likely to condensate and has cold resistance.
Compared to ceramics, it is less likely to crack even if dropped, and it is also possible to get injured by the debris.
It isn’t.
It is lightweight, hard to crack, has excellent thermal insulation, cold insulation, and is rich in subtlety and artistry.
介紹日本展覽作家森田清子的藝術杯。
木漆和100%手工製作免費杯子。
它很薄,很輕。
瞬間,我有一種感覺漂浮在空中,瞬間發現它是好的。
木材特有的細膩和潮濕的光澤感
你可以感覺到你的皮膚。
底座是黑色的,但在杯子外面被稱為”地粉”,
與生漆混合,敢於在漆器底部使用的東西塗在表面
故意留下刷子的痕跡,通過發出一種粗略的感覺來提升藝術性。
因為刷子的痕跡是直接接觸手的部分,你可以感覺到你的皮膚上的漆器。
同時,防滑功能也有其意義。
和木筷子一樣,很難把熱的東西放進去,因為很難把熱量傳到外面。
即使我有它,它也很難感到熱,有保溫。
當放入冷的東西時,很難冷凝,而且有冷卻性能。
與陶瓷相比,即使掉落,也很難開裂,而且會因碎片而受傷。
不,它不是。
重量輕,不易開裂,具有優良的保溫和冷卻性能,具有豐富的精緻和藝術性。
介绍日本展览作家森田清子的艺术杯。
木漆和100%手工制作免费杯子。
它很薄,很轻。
瞬间,我有一种感觉漂浮在空中,瞬间发现它是好的。
木材特有的细腻和潮湿的光泽感
你可以感觉到你的皮肤。
底座是黑色的,但在杯子外面被称为”地粉”,
与生漆混合,敢于在漆器底部使用的东西涂在表面
故意留下刷子的痕迹,通过发出一种粗略的感觉来提升艺术性。
因为刷子的痕迹是直接接触手的部分,你可以感觉到你的皮肤上的漆器。
同时,防滑功能也有其意义。
和木筷子一样,很难把热的东西放进去,因为很难把热量传到外面。
即使我有它,它也很难感到热,有保温。
当放入冷的东西时,很难冷凝,而且有冷却性能。
与陶瓷相比,即使掉落,也很难开裂,而且会因碎片而受伤。
不,它不是。
重量轻,不易开裂,具有优良的保温和冷却性能,具有丰富的精致和艺术性。