九谷焼から三浦晃禎 銀泉窯の牡丹柄の皿三枚セットのご紹介です。
それぞれ6寸皿(18㎝)、7寸皿(21㎝)、8寸皿(24㎝)の
三種類のお皿が一枚ずつセットになっています。
白地の生地に紫色の牡丹の花が中心にあり、その周囲は緑の葉で覆われていて
交趾のようなきれいな紫色と、鮮やかな緑色がとても映えてきれいな器となっています。
この絵柄は転写の技法が使われています。
転写とは予め絵柄の描いてあるシールのようなものを、貼り付けて焼き付けます。
一部手描きの部分があるかもしれませんが、転写は個体差が少なく
同じような安定した絵柄を焼きつけることが出来、複雑な絵柄でも比較的
リーズナブルに作ることが出来ます。
和皿ではありますが、洋皿としても使うことが出来、どのようなお料理にも使うことが出来ます。
それぞれの皿の用途は全く異なり、6寸皿は取り皿やケーキ皿などにお使い頂けます。
7寸皿はパン皿やハムエッグなどを盛るモーニングプレートやサラダなどのサイズで
あれば重宝します。
8寸皿はメインディッシュのプレートのサイズで、パスタやステーキ、ハンバーグなど
なくてはならないプレートの一つです。
どのサイズのお皿も必ず必要なサイズですので、お揃いがあると組み合わせても使うことが出来ます。
皿の形はどのサイズもほぼ同じで、中央のお料理を盛る部分は平らで円形になっており
渕が緩やかに盛り上がっているので、お料理がこぼれにくくなっています。
全体は四角い皿の角を丸くしたデザインで、角がない分欠けにくくなっています。
絵柄もきれいで、実際にも使って頂ける実用的な器です。
6寸皿 径 17.6㎝ 高さ 1㎝
7寸皿 径 21㎝ 高さ 1.4㎝
8寸皿 径 25㎝ 高さ 1.6㎝
It is an introduction of three pieces of peony pattern of The Silver Spring Kiln from Kutani ware.
6-size-plate (18cm), 7-size-plate (21cm), 8-size-plate (24cm)
Three kinds of dishes are set one by one.
The white fabric is centered on purple peony flowers, and the surroundings are covered with green leaves.
It is a beautiful container with a beautiful purple like a cross-mountain, and a vivid green shines very much.
This pattern uses the technique of transfer.
The transfer is the one like the seal that the pattern is drawn beforehand, and it sticks and it burns.
There may be some hand-drawn parts, but transcription is less individually different
It is possible to burn a similar stable pattern, even in a complex pattern relatively
I can make it at a reasonable price.
Although it is a Japanese dish, it can be used as a Western dish and can be used for any kind of dish.
Each dish is used completely differently, and a six-size plate can be used for a saucer or a cake dish.
The seven-size dish is the size of a morning plate and salad to serve bread dishes and ham eggs.
It comes in handy if there is.
The 8-plate dish is the size of a plate of the main dish, and pasta, steak, hamburger, etc.
It is one of the plates that must be.
Because the dish of any size is always a necessary size, I can use it even if I combine it when there is a match.
The shape of the dish is almost the same in all sizes, and the part to serve the dish of the center is flat and circular.
Because the buchi is slowly rising, the dish is hard to spill.
The whole design is rounded the corners of a square dish, making it difficult to chip without corners.
The pattern is also beautiful, it is a practical vessel that can actually be used.
介紹三套盤子,從庫塔尼陶器到三浦,銀泉窯。
6 個小盤 (18 釐米), 7 個小盤 (21 釐米) 和 8 個小菜 (24 釐米)
三種類型的盤子一個接一個地設置。
白色織物的中心是紫色的蓮花,周圍覆蓋著綠葉。
美麗的紫色,如交配和明亮的綠色是一個美麗的容器,閃耀著如此明亮的綠色。
這種圖案使用轉錄技術。
轉移,如密封,這是預先繪製的圖片,粘貼和烘烤。
可能有一些手繪部分,但轉錄是少個體差異
可以刻錄類似的穩定圖案,即使在複雜的圖案中也相對
我們可以以合理的價格做。
它在日本菜中,但也可以用作西式菜肴,可用於任何菜肴。
每個盤子的用途完全不同,6個小盤子可用於切盤和蛋糕盤。
7個小盤子大小,如早盤和沙拉,包括麵包盤和火腿。
如果有的話,會派上用場的。
8個小盤子是主菜盤的大小,義大利麵,牛排,漢堡包等。
這是必須的板之一。
任何尺寸的盤子都是必要的,所以你可以組合使用,如果有一個對齊。
盤子的形狀與任何尺寸大致相同,中央菜肴的部分是扁平的和圓形的。
由於菜菜是緩慢的,烹飪變得難以溢出。
整體設計是圓角的方形盤的角,因此很難在沒有角的情況下進行分節。
圖案是乾淨的,它是實用的儀器,你可以實際使用。
介绍三套盘子,从库塔尼陶器到三浦,银泉窑。
6 个小盘 (18 厘米), 7 个小盘 (21 厘米) 和 8 个小菜 (24 厘米)
三种类型的盘子一个接一个地设置。
白色织物的中心是紫色的莲花,周围覆盖着绿叶。
美丽的紫色,如交配和明亮的绿色是一个美丽的容器,闪耀着如此明亮的绿色。
这种图案使用转录技术。
转移,如密封,这是预先绘制的图片,粘贴和烘烤。
可能有一些手绘部分,但转录是少个体差异
可以刻录类似的稳定图案,即使在复杂的图案中也相对
我们可以以合理的价格做。
它在日本菜中,但也可以用作西式菜肴,可用于任何菜肴。
每个盘子的用途完全不同,6个小盘子可用于切盘和蛋糕盘。
7个小盘子大小,如早盘和沙拉,包括面包盘和火腿。
如果有的话,会派上用场的。
8个小盘子是主菜盘的大小,意大利面,牛排,汉堡包等。
这是必须的板之一。
任何尺寸的盘子都是必要的,所以你可以组合使用,如果有一个对齐。
盘子的形状与任何尺寸大致相同,中央菜肴的部分是扁平的和圆形的。
由于菜菜是缓慢的,烹饪变得难以溢出。
整体设计是圆角的方形盘的角,因此很难在没有角的情况下进行分节。
图案是干净的,它是实用的仪器,你可以实际使用。