清水焼から、野口繁次 作 マグカップのご紹介です。
さわやかな薄いブルー、グリーンの釉薬に
青い花と黄緑の葉っぱが描かれた、きれいなマグです。
貫入の入ったブルーの釉薬は、すがすがしさを感じる美しい色をしています。
ベースは粉引のような白い釉薬がかかっており、その上からブルーの釉薬が
掛けられています。
内側と持ち手はベースの粉引調の釉薬です。
高台は低めで口径から若干絞られて下へ来ていますが
ほぼ寸胴に近く変化が少なくなっています。
どっしり感としっかり感があり、安定しています。
持ち手の大きさや位置もバランスがよく、扱いやすくなっています。
花や葉っぱの画は、この作家独特のタッチで、個性が出ています。
因みに、高台付近に四か所ブルーの釉薬がかかってなくて
茶色くなっている部分は、作家が釉薬に生地を付ける時に
持った指の跡です。
敢えて、これを景色として打ち出すこともあります。
容量はたっぷりの350㏄入ります。
癒しと安らぎを与えてくれる器です。
口径 7.8㎝ 高さ 11㎝
容量 350cc
It is an introduction of the mug made by Shigetsugu Noguchi from Shimizu yaki.
Refreshing light blue, green glaze
It is a beautiful mug with blue flowers and yellow-green leaves.
The blue glaze with the penetration has a beautiful color that makes you feel the freshness.
The base is glazed white like a powder, and blue glaze is applied from the top.
It is hung.
The inside and the handle are glazes of the base powder tone.
The high ground is low, and it is narrowed down slightly from the caliber, and it comes down.
The change is almost near the cylinder.
There is a feeling of firmness and a firm feeling, and it is stable.
The size and position of the handle are also well balanced, making it easy to handle.
The paintings of flowers and leaves have a unique touch of this artist and have their own personality.
By the way, there were four places of blue glaze in the vicinity of the high ground.
The browned part is when the writer adds fabric to the glaze.
It is a mark of the finger which i had.
I dare to set this out as a view.
The capacity enters 350cc plenty.
It is a vessel that gives healing and peace.
從清水燒,介紹野口喜一生產杯子。
清爽的淺藍色,綠色釉料
這是一個美麗的杯子,上面畫著藍花和黃綠色的葉子。
藍色釉料,有一個滲透,有美麗的顏色,感覺可煥然一新。
基地有白色釉料,如粉狀,藍色釉從它的頂部
懸掛。
內部和手柄是基礎粉末釉料。
高處是低的,從口徑稍微擠壓下來,但
變化幾乎與軀幹有關。
有一種堅定的感覺和堅定的感覺,它很穩定。
手柄的大小和位置也平衡良好,易於處理。
花和樹葉的繪畫是作者獨特的觸感,具有個性。
順便說一下,在高地附近沒有四個地方的藍色釉料。
當作家把麵團塗在釉料上時,棕色的零件
這是手指的痕跡。
我敢說,我有時把它作為一種風景。
容量為 350cc。
它是一種容器,提供癒合和安慰。
从清水烧,介绍野口喜一生产杯子。
清爽的浅蓝色,绿色釉料
这是一个美丽的杯子,上面画着蓝花和黄绿色的叶子。
蓝色釉料,有一个渗透,有美丽的颜色,感觉可焕然一新。
基地有白色釉料,如粉状,蓝色釉从它的顶部
悬挂。
内部和手柄是基础粉末釉料。
高处是低的,从口径稍微挤压下来,但
变化几乎与躯干有关。
有一种坚定的感觉和坚定的感觉,它很稳定。
手柄的大小和位置也平衡良好,易于处理。
花和树叶的绘画是作者独特的触感,具有个性。
顺便说一下,在高地附近没有四个地方的蓝色釉料。
当作家把面团涂在釉料上时,棕色的零件
这是手指的痕迹。
我敢说,我有时把它作为一种风景。
容量为 350cc。
它是一种容器,提供愈合和安慰。