萩焼から十二代 田原陶兵衛 作 菱形の花入のご紹介です。
萩焼の作家で大変有名な田原陶兵衛氏の作品です。
よくある円柱形の花入ではなく、菱形をしており他ではあまり見ない
珍しい逸品となっています。
口は比較的小さく作られており、茶花を生けて床の間に飾るには
最適な形と大きさとなっています。
土は薄茶色の細かい石が所々に混じっている、粗めのものが使われています。
胴の主要部分の色は萩らしいベージュ色に、少し濃くなっている部分が
随所に見られ、変化があります。
この花入れは寸胴ではなく、下へ行くほど少しずつ広がっています。
一番下の部分は、土がちぎられて、そのままの状態になっているような
土の断面が見せられており、土の風合いと荒々しさが表現されています。
その部分はこげ茶色に塗られ、デザイン上のポイントとなっています。
全体の姿の均整がとれており、そのバランスは絶妙を言わざるを得ません。
どのようなお茶会にも使って頂ける、いい花入れです。
幅 11㎝ 奥行 9.5㎝ 高さ 25㎝
It is an introduction of the flower arrangement of the diamond shape made by the twelfth generation Tahara Tobei from the shochu ware.
It is the work of Mr. Tobei Tahara who is very famous as a writer of the shochu ware.
It is not a typical cylindrical flower, but a diamond-shaped one that i don’t see much elsewhere.
It has become a rare gem.
The mouth is made relatively small, and to decorate the floor with tea flowers
It has an optimal shape and size.
The soil is made of coarse, with light brown fine stones mixed in some places.
The color of the main part of the torso is beige color that seems to be amber, the part that is a little darker
There are changes that can be seen everywhere.
This flower vase is not a small body, but it spreads little by little as it goes down.
The bottom part is like the soil is torn off and it is in its state.
The cross-section of the soil is shown, and the texture and roughness of the soil are expressed.
The part is painted in dark brown, and it is a point in the design.
The overall figure is well-balanced, and the balance must be exquisite.
It is a good flower vase that can be used for any tea ceremony.
這是介紹第12代田原陶瓷衛從Kashiwayaki的鑽石形狀的花。
這是田原先生的作品,他非常有名,是亞基的作家。
它不是常見的圓柱形花,但有一個菱形,在別人看不到太多
它已成為一個罕見的寶石。
嘴是相對較小的,花茶花和裝飾之間的地板
它已成為最佳形狀和大小。
土壤是粗糙的,由淺棕色的細石頭混合。
主體主要部分的顏色是米色,似乎更暗一點
到處都可以看到,有變化。
這個花的花不是軀幹,而是一點一點地傳播,你往下走。
底部部分,土壤被撕成一片,仿佛它保持原樣。
土壤的橫截面被展示出來,土壤的質地和粗糙程度被表達出來。
部分被塗成深棕色,成為設計點。
整體的平整度,我不得不說,平衡是精緻的。
這是一個漂亮的花,可用於任何茶會。
这是介绍第12代田原陶瓷卫从Kashiwayaki的钻石形状的花。
这是田原先生的作品,他非常有名,是亚基的作家。
它不是常见的圆柱形花,但有一个菱形,在别人看不到太多
它已成为一个罕见的宝石。
嘴是相对较小的,花茶花和装饰之间的地板
它已成为最佳形状和大小。
土壤是粗糙的,由浅棕色的细石头混合。
主体主要部分的颜色是米色,似乎更暗一点
到处都可以看到,有变化。
这个花的花不是躯干,而是一点一点地传播,你往下走。
底部部分,土壤被撕成一片,仿佛它保持原样。
土壤的横截面被展示出来,土壤的质地和粗糙程度被表达出来。
部分被涂成深棕色,成为设计点。
整体的平整度,我不得不说,平衡是精致的。
这是一个漂亮的花,可用于任何茶会。