瀬戸焼から野田東山 作の掛け花入のご紹介です。
掛け花入とは花入れの裏側に釘に引っかける金具が付いており
床の間の床柱にある釘に掛けたり、床の間の正面の壁に埋め込んである
無双釘に掛けたり、すいはつの釘に掛けたりと、釘に掛けて宙に浮いている状態で
花を生けて飾るための花入れです。
この花入の場合は、底面が広めでどっしりとしているので、床に置いた状態でも
花を生けて飾ることができますので、「置き」と「掛け」が兼用できるというような
表現をする場合があります。
釉薬は瀬戸釉といって、濃い茶色の釉薬が全体に掛けられています。
下地には赤茶色の釉薬があり、その上から濃い茶色の釉薬がまだらに掛かっています。
所々には黒く鉄色の窯変をしている部分があります。
形は「うずくまる」というものに分類され、人がうずくまっているように
見えることから、この名前が付きました。
この花入れは胴と頭の境の首の部分が、大きくくびれていて、特徴となっています。
胴の正面中央はエクボのように大きくえぐられており、また頭の前の部分も
変形させてあり、正面がはっきりとしています。
胴径 9.5㎝ 高さ 12㎝
It is an introduction of the kake-hanairi of Noda Higashiyama from Seto ware.
The hanging flower vase has a metal fittings that catch the nail on the back side of the flower vase.
hanging on a nail on a floor pillar between the floor or embedded in the front wall between the floors
Hanging on a warrior nail, or a chair on one nail, hanging on a nail and floating in the air
It is a flower vase to decorate the flower.
In the case of this flower entry, because the bottom is wide and thick, even in the state of putting on the floor
Because it is possible to decorate with flowers, it is said that “put” and “hanging” can be used together.
There is a case to express.
The glaze is called Seto-an, and a dark brown glaze is hung all over the whole.
There is a red-brown glaze on the base, and a dark brown glaze is hanging on top of it.
In some places, there is a part that is black and iron-colored kiln change.
The shape is classified as “tingling”, and as if people were crouched down,
I got this name from what I can see.
This flower vase is characterized by a large narrow neck of the neck between the torso and the head.
The front center of the torso is as large as Ekubo, and the front part of the head is also
It is deformed, and the front is clear.
這是從塞托陶器到野田東山作品的掛花的介紹。
掛花是一個金屬配件,鉤在釘子的背面的花架
掛在地板之間的地板柱上的釘子上,或嵌入地板之間的前壁
掛在無雙釘上,掛在釘子上,掛在釘子上,漂浮在空中。
花的花朵是一個花朵,以創造和裝飾。
對於這種花,因為底部是寬的,是豐滿的,即使我把它放在地板上
因為花可以生和裝飾,所以”放置”和”掛”可以同時使用。
可能表示。
釉料被稱為塞托釉,深棕色釉被掛在整個。
底部是紅褐色釉料,深棕色釉料仍然懸掛在它上面。
有些地方有黑色鐵色的灰塵變化。
形狀被歸類為”蹲下”,就像人們蹲下一樣。
從外觀上看,這個名字就出現了。
這個花是身體和頭部邊界的脖子部分被大大麻木,它已成為一個特點。
軀幹的正面中心像埃克博一樣大,頭部前部的一部分也很大。
它變形了,前面是清楚的。
这是从塞托陶器到野田东山作品的挂花的介绍。
挂花是一个金属配件,钩在钉子的背面的花架
挂在地板之间的地板柱上的钉子上,或嵌入地板之间的前壁
挂在无双钉上,挂在钉子上,挂在钉子上,漂浮在空中。
花的花朵是一个花朵,以创造和装饰。
对于这种花,因为底部是宽的,是丰满的,即使我把它放在地板上
因为花可以生和装饰,所以”放置”和”挂”可以同时使用。
可能表示。
釉料被称为塞托釉,深棕色釉被挂在整个。
底部是红褐色釉料,深棕色釉料仍然悬挂在它上面。
有些地方有黑色铁色的灰尘变化。
形状被归类为”蹲下”,就像人们蹲下一样。
从外观上看,这个名字就出现了。
这个花是身体和头部边界的脖子部分被大大麻木,它已成为一个特点。
躯干的正面中心像埃克博一样大,头部前部的一部分也很大。
它变形了,前面是清楚的。