讃岐塗から木製くりぬきの盛皿のご紹介です。
一片の木をくり抜いて作った盛皿です。
大きなノミ彫りの跡が残され、それがデザインとなっています。
彫の大きさや形はそれぞれ異なり、意図的に不揃いにしてあるので
ざっくりとした、手作りの雰囲気が出ています。
彫の内側、中央部分に食材やお菓子などを盛って使ったり
器を上に置いてその中にお料理を盛ることも出来ます。
ある程度の厚みを持たせて作られており、木地の良さが出ています。
この盛り皿のサイドが斜めにカットされており、皿の移動をさせる時
指が掛けやすく、持ちやすく工夫されています。
木目がはっきりと見え、木地の風合いを生かした盛皿です。
傷が目立ちにくく、耐久性があるので、永く使うことが出来ます。
径 30㎝ 高さ 2㎝
木製 すりうるし塗
It is an introduction of the dish of the wooden kurinuki from Sanuki-nuri.
It is a dish made by cutting out a piece of wood.
A large trace of flea carving is left, and it is a design.
The size and shape of the carvings are different, and they are deliberately ragged.
It has a rough, handmade atmosphere.
I use ingredients and sweets in the inside and the center part of the carving.
You can also put the bowl on top and serve the dishes in it.
It is made with a certain thickness, and the goodness of the wood base comes out.
The side of this platter is cut diagonally, and when you let the dish move,
The finger is easy to hang, and it is easy to hold and devised.
It is a dish that clearly sees the grain of wood and makes use of the texture of the wood base.
Because the wound is hard to stand out and it is durable, it can be used for a long time.
這是木漆的盛餐的介紹。
這是一個盛大的盤子,通過拉出一棵樹做。
留下了一個大的跳蚤雕刻痕跡,它已成為一個設計。
因為每個雕刻的大小和形狀都不同,並且是故意不規則的。
有一個粗糙和手工製作的氛圍。
在雕刻的內側和中心部分使用食材和糖果。
你可以把碗放在上面,把食物放在裡面。
它是由一定的厚度,木材的善良出來。
當這個盤子的側面被斜切,使盤子移動
手指很容易掛,易於攜帶。
木紋清晰可見,是利用木材質地的盛餐。
傷口很難突出,耐久性,所以你可以使用它很長一部分。
这是木漆的盛餐的介绍。
这是一个盛大的盘子,通过拉出一棵树做。
留下了一个大的跳蚤雕刻痕迹,它已成为一个设计。
因为每个雕刻的大小和形状都不同,并且是故意不规则的。
有一个粗糙和手工制作的氛围。
在雕刻的内侧和中心部分使用食材和糖果。
你可以把碗放在上面,把食物放在里面。
它是由一定的厚度,木材的善良出来。
当这个盘子的侧面被斜切,使盘子移动
手指很容易挂,易于携带。
木纹清晰可见,是利用木材质地的盛餐。
伤口很难突出,耐久性,所以你可以使用它很长一部分。