萩焼から金子宗楓 作 透かしの向付のご紹介です。
向付(むこうづけ)とは、本来茶道の懐石道具の一種で
折敷(おしき)(脚のないお膳)の向うに付けることからの名称です。
日本料理の懐石では、必ずと言っていいほど、用いられることが多いです。
薄手に挽いた生地に透かしを彫り、口の部分を少し変形させて作られています。
透かしの形が何種類もあり、面白いデザインとなっています。
底面は平らではなく、若干傾斜していますが、ある程度の深みがあり
多少の汁気のある料理や、たれ程度であれば十分対応できます。
土ものではありますが、持つととても軽くて繊細さが伝わってきます。
色は薄いビワ色をしており、お料理を引き立ててくれます。
径 13.5㎝ 高さ 6.5㎝
It is an introduction of the direction of Kaneko Munekaede saku watermark from Hagiyaki.
The facing is a kind of kaiseki tool of the tea ceremony originally.
It is a name from attaching it to the other side of the orishiki (table without legs).
In the kaiseki of Japanese cuisine, it is often used so that it can be said without fail.
The watermark is carved into the thinly ground fabric and the part of the mouth is made by deforming it a little.
There are many kinds of shapes of watermarks, and it has become an interesting design.
The bottom is not flat, but it is slightly inclined, but there is a certain depth
It is possible to correspond enough if it is a dish with a little soup and the sauce level.
It is a soil thing, but it is very light and delicate is transmitted when I have it.
The color is light, and it brings out the dish.
這是介紹從燒酒到Kaneko Munsuke的浮水印。
定向是一種茶道的懷石工具。
這是一個名稱,從連接到折疊(沒有腿的筷)。
在日本料理的懷石中,它經常被使用,可以肯定地說。
浮水印被雕刻成薄薄的織物,嘴部稍作變形。
浮水印的形狀有很多種,它已成為一個有趣的設計。
底部不是平坦的,但稍微傾斜,但有一些深度
一些果汁的菜肴,如果足夠好,可以應付。
它是土的,但當它有時,它非常輕和微妙。
顏色是淡淡的比瓦色,它使烹飪。
这是介绍从烧酒到Kaneko Munsuke的水印。
定向是一种茶道的怀石工具。
这是一个名称,从连接到折叠(没有腿的筷)。
在日本料理的怀石中,它经常被使用,可以肯定地说。
水印被雕刻成薄薄的织物,嘴部稍作变形。
水印的形状有很多种,它已成为一个有趣的设计。
底部不是平坦的,但稍微倾斜,但有一些深度
一些果汁的菜肴,如果足够好,可以应付。
它是土的,但当它有时,它非常轻和微妙。
颜色是淡淡的比瓦色,它使烹饪。